God kväll

Vaknade imorse först av en arg mamma som undrade var hennes svarta halsduk var. Jag använder inte den svarta, utan den gråa men det gjorde tydligen inget. Hon tände lampan och hade sig. Detta var alltså sju på morgonen och jag behövde inte alls vara uppe så tidigt.

Nu under eftermiddagen har vi strosat runt lite på stan och gott i Second Hand butiker. Jag har lite svårt för det, tyvärr. Jag hittar sällan saker, det luktar sunkigt och det känns så ... andvänt. Jag tycker om sprillans nya kläder. Som inne på Öppna Hjärtat idag, vi hittade bodys. Äckligt. Äckligt. Äckligt. Tyvärr men jag vill inte dela könsvätskor med vilt främmande människor. Okej, så är det kanske inte men du har haft din mutta där och jag vill inte ha min där. Det känns bara ohygieniskt.
Jag äger ett plagg som är köpt på second hand. Jag sparar hellre och köper det nytt om det är något jag behöver. Något jag aldrig skulle inhandla är underkläder (uh ... jag ryser vid blotta tanken), skor- för de är ingågna av någon annan med en annan fotform, t-shirts och sånt som sitter nära kroppen. Vill jag ha en ny vanlig tröja går jag till HM. Vad hade människan gjort utan HM?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0