10.34


Var uppe med tuppen imorse. Förvånad att det var ljust men kom på att det är sommar. Har frysit hela natten för första gången på länge. Längtar till hösten - till tjocka stickade tröjor, halsdukar, mössor och mina nya skor. Speciellt skorna. Invigde de igår men det är inte samma sak som till hösten. Jag har hela outfiten i huvudet över hur jag ska se ut med skorna. Barnsligt, men sant. En utav mina bättre investeringar. De gjorde mig en anings fattigare men lyckligare. Och lycka kommer ju före pengar, right?

Eftersom det inte finns något annat att göra just nu i väntan på att Linnéa ska vakna så jag kan ringa upp henne så blir det en lista. Otroligt spännande.

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Det händer väl ...
2. Har du sett din bästa vän gråta? Yes, tror senaste gången var nyårsafton när vi båda bröt ihop på hemvägen.
3. Vad åt du senast? Hembakat bröd med skagenröra. Jag har fått en ny fetisch(stavning?) - Skagenröra!
4. Har du fått någon komplimang idag? Klockan är inte ens elva, så nej.
5. Har du varit med i en rättegång? Nä, men har varit på förhör!
6. Är du polare med grannarna? Jag vet vad han heter och vi hejar i trappen, mer än så är det inte.
7. Vilka länder har du bott i? Sverige. Frågar du skåningar är jag utlänning.
8. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast? Hem från Höllviken när mamma var arg på alla som inte satt i bilen.
9. Har du haft en stalker? Nä, är en själv! Skämtåsido men det var i min ungdom (läs: 3 år sen) som jag hade världens crush på Christopher Wollter. Det jag inte kan om honom är inte värt att veta.
10. Minns du dina/din musiklärares namn? På mellanstadiet hade vi en kvinna som hette Maja.
11. Hur bra är din syn? På långt håll är jag nästintill blind. Är du däremot 10 cm ifrån mitt ansikte ser jag dig klart och tydligt.
12. Var är dina syskon just nu? Inte födda.
13. Vad var den senaste drömmen som du minns? Sjukt snuskig dröm från igår.
14. Vem ringde dig senast? Linnéa antagligen.
15. Vilken tid gick du upp imorse? 08.00
16. Vad ska du göra i helgen? Förhoppningsvis inte befinna mig hemma. Vi har övernattande gäster hela helgen. Jag emigrerar.
17. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg? "Glöm inte kycklingen!" från mamma.
18. Vem är den senaste kändisen du tog på? Antingen E-type eller Christopher Wollter. Tror det är E-type. Gud vad töntigt.
19. Vad finns i din bakficka? ett söndertvättat kvitto jag inte vill ta upp för då blir det rätt smuligt.
20. Vad gjorde du klockan 2 inatt? Sov.
21. Vad är det första du gör på morgonen? Går upp och kissar.
22. Vad ska du göra efter det här? Ringa Linnéa och höra om vi ska göra något mer idag än att bara kolla på fotboll. Tror förresten Tyskland vinner ikväll, men jag hejar på Spanien. Så ni vet.


Nix, jag hade ingen charmigare bild att visa upp. "Rebellen Emma"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0